måndag 10 januari 2011

Pass 2: Intervaller med KFK

Intervaller som vanligt med KFK. På dagens meny var det uppvärmning, 2 x 3 st lyktstolpar med en lyktstolpe joggvila, 4 st backintervaller och som avslutning 6 x 60 meter koordinationslopp inomhus.

Uppvärmningen var satt till 5 kilometer, men eftersom jag springer ifrån Söndraby ner till Sågen, så får jag ytterligare drygt 4 kilometer. Uppvärmningen gick bra stundtals, mindre bra mesta av tiden, pga all is. Men det skall väl bli bättre, steget har blivit väldigt lätt, lite tassande för att undvika att ramla omkring.


Första omgången flöt på bra, i mitten tyckte de andra att jag sprang en lyktstolpe för mycket, men kollar vi i facit så kan vi nog se det. Men det kvittar, ler! Blev en intervall mindra denna omgång.

Andra omgången, blev det lite motvind. Nu hållt vi lite bättre koll på lyktstolparna. 90 sekunders vila mellan seten.



Kändes bra i benen, trots lite mer än 4,5 mil i helgen. Och utflykten i morse, med Bengt, som gick lite snabbare än återhämntningsjogg skall gå.

Försöker att låta de första gå avslappnat, för att sedan öka pressen lite på de sista.
Tyckte att jag lyckades bra med det, första på 23 sekunder, 24 sekunder på andra, var lite is här. Sedan så var det dags för fyra lyktstolpar, men sedan var vi tillbaks igen och avslutade på en 21 sekundare.

Som sagt, 90 sekunders ståvila mellan seten.
Samma upplägg igen, börja lugnt och sedan öka.
Blev en dipp på fjärde, springer förbi en järnvägsövergång, smalnar av lite här.
Sista avslutade jag på 21 sekunder.
När vi var klara med detta, blev det 4 stycken backintervaller. Kändes bra i benen de första, men sedan gick det riktigt bra.
Som avslutning, innan nerjogg, gjorde vi 6 stycken 60 meters koordinationslopp. Tog tid på den ena, runt 11 sekunder. Så det ser väl hyfsat ut inför fredagens sprinttävling, hiii!
De andra fortsatte med lite styrketräning, jag tog på mig kläderna igen och joggade, eller rättar sagt nästan haltade tillbaks till Söndraby.
Blev en bra start på nya träningsveckan, drygt 22 kilometer.

1 kommentar: