lördag 22 januari 2011

Lördag Pass 2 VDM 1500 meter

Då var det dags för liten tävling igen, 1500 meter på NCC.spelen i Malmö. Drygt 2,5 kilometer uppvärmning tillsammans med Erik Månsson.

Sedan lite streatching och koordinationslopp utan och med spikskor. Blev lite jobbigt för MAI då det var drygt 25 stycken anmälda. Blev två stycken heat, där jag startade i det andra heatet. Långt ute på vingen så det tog en stund innan man kom ner på innerbanan. Hamnade bakom Bert, första 100 metrarna gick på 23 sekunder. Planerat att ha 21 sekunder. Första varvet på 44 sekunder. Hade planerat att hamna på 42 sekunder. Då farten gick ner lite så passade jag på att springa om Bert. Tredje varvet gick också på 44 sekunder. Fjärde och femte varvet på 46 respektive 45 sekunder. Sjätte varvet fick vi upp farten så vi hamnade på 44 igen, för att nästa varv springa på 45. Här kom Bert som ett jehu och spurtade förbi mig och även Ove Persson. Jag fick nästan kontakt med Ove, men han märkte faran och lyckades hålla mig bakom sig. Hade tre sekunder upp till bronset.

Var lite besviken, hade hoppats på att kunna hålla 42 sekunder. Positiva var att jag inte kände mig direkt trött, så jag skall nog kunna hålla 43 sekunder per varv på 3000 meters loppet i början av februari.



Två kilometers nedjogg.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Träning på tisdag som vanligt i Hbg?

    SvaraRadera
  2. Japp, nu får det bli lite tuffare!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Jag skulle aldrig kunna springa så "kort" och fort, skulle disponera helt fel då jag aldrig tävlat på distansen.
    Sprang 4 km i terräng på VSM förra året som är kortaste distansen jag tävlat på och dog efter första varvet...andra varvet vill jag inte ens prata om :-P

    SvaraRadera
  4. Håller med dig Eva, ler! Men jag tränade för hårt på torsdagen. Ändrat lite på detta denna!

    SvaraRadera