torsdag 20 januari 2011

Torsdag fm jogg i det fina vädret

Kom inte ut förrän lite efter halvtio, men det var kanonväder i Paradiset. Sprang rundan över Nyslätt. Lite tråkig, men har den fördelen att den är helt platt. Enligt min mentor så skall återhämntningslöpning ske utan någon större ansträngning. Då får det bli här inne i byn så att säga.

Skönt att se att pulsen och tempot är nere på normala värden igen, när väl pulsmätaren hade börjat mäta stabilt var jag nere på 135 slag och 5.10 - 5.20 tempo. Helt ok värden.

Vad som är trevligt också är två saker, för det första har jag lämnat 70 kg:s träsket, är numera nere på nedre delen av 68 kg. 3 kg till och jag är nere på en bra matchvikt. För det andra så har jag börjat kunna träna med lättare skor utan att vaden säger ifrån. Vilket gör att mina nuvarande tävlingskor kommer att bli träningsskor och jag kommer att köpa ett par riktigt lätta tävlingsskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar