tisdag 18 januari 2011

Tisdag Pass 2 Progressiva intervaller inomhus

Ni som följer min blogg, vet ju vid det här laget att jag har rutiner. Så idag var det intervaller på programmet, inomhus 3 x (360 m - 180 m - 180 m - 360 m) med 180 m joggvila mellan intervallerna och tre minuters ståvila mellan seten. Sista setet körde jag med spikskor.

Sprang med Adam och Thomas. Thomas en trevlig bloggare som ville testa att köra lite snabbare inomhus. Tyvärr så hade Thomas lite bekymmer med ryggen, så det var bara Adam och jag som körde intervallerna. Själv var jag lite frågande om jag skulle köra, för jag har varit matt hela dagen.

4 kilometers uppvärmning, som gick relativt snabbt. Trots detta var jag inte över 145 i puls.

Första setet inget att prata om, skall ju inte gå för snabbt. Vi lyckades hålla nere tempot.

Andra setet, alltid jobbigt med den första 360 meters intervallen. Risken är väldigt stor att den går för snabbt. Man är lagom uppvärmd och dessutom fått vila i tre minuter. Precis som vanligt, så gick den snabbt, 1.13. Men vi lyckades hålla tempot bra och avslutade med 1.18 på den sista 360 meters intervallen.

Tredje setet, tog jag på mig spikskorna, första gick på 1.13 (ler), följde upp med en 36 och en 35 runda. Avslutade start med 1.17 på den sista 360 meters intervallen. Förra gången gick den sista på 1.21 .

2 kilometers nedjogg efteråt och lite streatching.

Är mycket nöjd med passet.

Adams kamera tog bilden!

1 kommentar: