lördag 15 januari 2011

Fredag Pass 2 IVDM1 60 m + längdhopp

Dags för första innetävlingen, sprint plus längd. Jag är ingen sprinter precis och har tränat typ nada på detta. Helt lugn när vi åkte ner, men efter lite uppvärmning så kända man lite av det nervösa suget.

Vi var framme tidigt, så det blev en lång uppvärmning men många koordinationslopp och mycket löpskolning. Passade på att lära mig lite om startblock, testa lite starter och hur de skulle ställas in.

När det var våran tur, så tyckte jag att jag fick till en bra startställning. När skottet gick så var jag inte direkt snabb att reagera. Så de tre andra killarna var långt iväg innan jag kom upp. Hade 10.66 i mål, inte ens svettig eller trött. Ler!
Strax efter började jag att studera detta med att hoppa i en sandlåda. Folk hade lagt ut mätband och markerat en massa konstigheter på ansatsbanan. Efter mitt provhopp i Helsingborg, så var det nog bäst att börja ansatsen på 20 meter. Lite svårt att få till rätt antal steg, för jag turades om att hoppa med höger respektive vänster ben. Gjorde totalt 8 st hopp.

När tävlingen startade och det var min tur efter Jan, var det lite nervöst. Alla stod och tittade på hoppet, men jag lyckades få till en bra ansats och ett bra hopp. Landade på 2.94, nästan en halvmeter längre än i Helsingborg. Gjorde två hopp till, men det blev ingen förbättring.
Bilderna har Adam Crona tagit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar