torsdag 13 januari 2011

Torsdag 5 x 1000 meter intervaller med KFK




På dagens meny stod det intervaller 5 x 1000 meter, med KFK. Först uppvärming, sprang från Söndraby ner till Sågen, sedan med KFK på vanliga rundan, drygt 5 kilometer. Totalt runt 8,5 kilometer.


Vi körde intervallerna ifrån vägkorset och runt parken. Första intervallen tog jag det lite lugnare, har aldrig sprungit varvet. Första halvan var väldigt snömoddigt och svårt att få fäste. Andra halvan var det betydligt bättre fäste. Denna halva låg vi runt 3.30 till 3.40 tempo.
Kändes riktigt bra, inte alls trött. Pulsen låg och jämn, på vilan hinner jag får ner pulsen till runt 110.

Nedjogg var som vanligt hem till Söndraby.



11 kommentarer:

  1. Vilken fart med det underlaget - nice!

    SvaraRadera
  2. Ja det gick undan. Men blir du inte lite stel för morgondagens sprint och längd?

    SvaraRadera
  3. Nejdå. kör ett pass i morgonbitti. Sedan är den crosstävling på lördag, sedan långpass på söndag. Sedan börjar det om ...

    SvaraRadera
  4. Skönt att det funkar för dig. Jag hade nog inte fått mycket fart i benen om jag hade kört hela veckan =) Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  5. Det gör vi, var ligger hallen? Skall du köra ner, kanske kag o Viking kunde åka med? Vi kan ta oss till Hbg, Ramlösa el Knutpunkten.

    SvaraRadera
  6. Ja det kan ni säkert. Jag ska möta upp de andra grabbarna vid en sammåningsparkering söder om Hbg. kl. 1600. Ska vi ses vid knutpunkten 15:45? Vi får nog köra två bilar då vi blir 6 pers då. Men det ska inte vara några problem.

    SvaraRadera
  7. Nej Adam, det skall inte behövas. Enkelt att ta tåget ner. Vi ses i hallen. Lite småläning i mig, ler!

    SvaraRadera
  8. Klart ni ska åka med, vi kommer med 4 bilar så det finns gott om plats. Säg bara till så hämtar jag upp er Knutpunkten 15:45. Tror det är ganska långt till hallen från tågstationen. Jag insisterar =)

    SvaraRadera
  9. Oki Adam, får väl ge mig! Inte så långt faktiskt Adam, kan vara 2 kilometer max. Men vi är utanför Knutpunkten kvart i. /Mats

    SvaraRadera